Kôrv med mos - Bröderna Djup

2011-02-16 @ 16:12:37
Jag vet inte om jag ensam om detta, men finns det någon tråkigare restmat att värma än potatismos som är kvar från gårdagen? Det blir alltid så torrt och stabbigt och aldrig lagom varmt. Potatismos är verkligen en färskvara!

Så idag när jag rotade i kylskåpet för att hitta något till lunch och det stod just potatismos från igår på en hylla så testade jag att klicka ut mos på ett bakplåtspapper, hälla över flytande margarin och sen ställde jag in dem i ugnen. Varmt (250 kanske?) och nästan högst upp, på dem hade jag vanligt salt, flingsalt hade sabbat konsistensen helt. De ugnsteka potatismostopparna blev i alla fall supergoda tillsammans med chorizokorven =)

Och för den som undrar varför det ser ut som jag lagat mat till ett barn - jag har upptäckt att korven blir godare så här. Varför? För det blir så mycket mer stekyta förstås =)


Och efter så var jag så sugen på fruktsallad, men det fanns inte så många olika frukter hemma.

Lösningen:
Skar upp en liten banan och nästan en hel apelsin, hade på lite sirap och lite grädde (matlagningsgrädde var det som fanns hemma), siktade över lite kakao för smakens skull och hade i lite lemoncurd för att få det lite mer syrligt. Geggan som det blev av detta såg inte alltför aptitlig ut så jag toppade med lite strössel (inte så gott, men fint) och kokos. Super! Hade det funnits choklad hemma så hade den varit en självklar ingrediens - hackad! =)

Tittarnas/läsarnas åsikter

Nu får du skriva vad du tycker:

Namn:
Vill du slippa fylla i alla fält nästa gång?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0